Blixtar och dunder

        Nu börjar det likna "normal svensk sommar" Snart måste jag börja bära in blomkrukorna under tak så dom inte drunknar.

Ikväll inleds Sommar-oas mötet i Boden. Folk från hela landet är på väg hit.
Jag skall gå på ett seminarie imorgon som Per Mases håller. Stillhetens Oas heter det och handlar om läkande bön och stillhet. Per Mases har lång erfarenhet av själasörjande och som retreatledare. Han är verksam på Berget i Rättvik där han under många år bl.a utbildat meditationsledare. Har i sommar läst hans bok "Den inre trädgården - öppen mot himlen" om retreat, meditation och kristen mystik. Rekomenderas varmt.
Men innan dess skall jag besikta bilen, det absolut värsta jag vet. Maken jobbar så jag måste göra det själv. Jag har redan ont i magen. Kan det hjälpa med förbön?

Jag har funderat över en annan sak... Varför bekänner man sin kristna tro? Är det ett brott typ, straffbart.
Borde det inte heta...  -försäkrar, bekräftar eller intygar istället?

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Hehehe... Varsågod till stölden;)
Jadu, bekänna i detta fall, har ju betydelsen, tillstå, vidkännas, medge bland annat. Men jag håller med, nog borde det kunna heta att man bekräftar eller försäkrar, det lät fint!
Lycka till med besiktningen.
Och ha det så gott!

Postat av: Madonna

Var tvungen att ta bort åskmolnet, jag blev så stressad av det. Madonna

2006-07-22 @ 15:51:49
URL: http://madonnas.blogg.se/
Postat av: Karin

Hejsan om du är rädd att blommorna drunknar ..har Du gamla färg granna paraplyer så använd dom....såg att en äldre kvinna hade gjort så...eller????

2006-07-23 @ 22:51:23
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: Camilla Jansson

en väldigt bra fråga... på teckenspråket så är bekänna/bekräfta samma så det gör mig inget ;)
ha en bra dag

2006-08-09 @ 13:07:33
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback