Het soppa

Denna heta men smala soppa föddes igår. Jag kallar den  "Hot Madonna soap"

1 liter vatten
1 buljongtärning ( veg)
1 st Red hot chorizo, en mycket stark men nyckelhålsmärkt mager korv
½ paket nudlar
1 dl frysta grönsaker :ärter, majs paprika
1 dl andra grönsaker tag vad du har ex wokgrönsaker
 
Koka upp buljongen, tillsätt korven skivade i mindre bitar och grönsakerna. Bryt sönder nudlarna och tillsätt . Koka några minuter. Obs inga kryddor eller salt.  Klar att servera gärna med isvatten. om man vill lyxa till det med en klick creme fresh på toppen.
Denna soppa är ingen lek, den bränner av liksom. Passar utmärkt när man håller diet eftersom man vet att man äter när man så att säga äter den. Ingenting för känsliga barn alltså men i mitt tycke jättegod.
Går säkert att variera med det man råkar ha hemma, korven är dock ett måste.
Nu skall jag äntra "Monarken" .....återkommer

Kommentarer
Postat av: Karin

Hejsan
Det där såg gott ut ..måste skriva ut receptet

2006-01-12 @ 09:41:09
Postat av: Honken

Soppa är bästa maten!

2006-01-12 @ 10:39:55
Postat av: Anonym

Hej!

Jag var ute och surfade runt på bloggar i norrbotten och kom till en sida som visade till en sida och "plopp" kom jag till din sida.

Läste om en soppa och någon ting annat. Fick en känsla av att du verkade bekant, men jag har nog fel. Däremot kände jag igen vissa tankar (är en gammal grundkursare) innan jag faktiskt fick klart för mig att du var en grundkursare modell 2006.
Kan det vara så att du har gått kursen förut? Eller är det bara en slump att du råkar "och så vara hälsovägledare" som en annan gammal fd grundkursare?

Postat av: Madonna

Både grundkursare och hälsovägledare...dock inte densamma. Jag brinner inte för iskalla bad som min ärade kollega gör.

2006-01-13 @ 08:24:17
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Johnnyvilde

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-06-26 @ 12:27:48
URL: http://johnnyvilde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback