Fastan har börjat

35073-21 Friskt vatten

Tack och lov för min nya motioncykel, idag var det återigen för kallt att promenera. Cyklade 1 mil medans jag såg morgonnyheterna på 4:an. Det är ganska stressande för övriga familjen när de ser hur svetten rinner. I och för sig beror en del svettande på att maken skyndar sig att göra upp eld i spisen, men imorgon skall jag kliva upp tidigare så då får han tji....
Nu har julen åkt ut, lite tidigt kanske, men den kom in rätt så tidigt i år.

Kände ett behov av utrensning. Både rumsligt ocg kroppsligt. Har därför rensat ut all kalasmat, städat kylen,  på allt fettbildande och fyllt den med nya fräscha varor. Här finns inte minsta julängel eller tomte kvar.
Nu börjar en tid av diet och sunt ätande, ingen bantning. Måste få bort höstens och julens extrakilon.
Det har blivit mycket TV sista veckan, följer nu serien Revelations ( Uppenbarelser) på 3:an, Klostret och naturligtvis komissarie Lynley på 1:an.
Ikväll börjar en ny  Norsk kriminalserie i fyra delar på 4:an och så del tre av Klostret 22.25.
Tyvärr missade jag första avsnittet av dokumentären Häxornas tid i torsdags, men det kanske kommer i repris. Måste ju se hur min anmoder hade det innan hon lyckades fly till Norrbotten på 1600-talet.
Tur att ljuset snart återvänder.
Igår när jag besökte Återvinningen med en del saker jag rensat ut gjorde jag ett riktigt fynd. En bok med 21 menyer på olika dieter för 5:- Och boken Befrielsen i oanvänt skick för 10:- !
Eftesom jag tror på Tecken från ovan så förstod jag att dom var skickade till mig. Befrielsen har jag tänkt köpa ändå men jag har tyckt den var så dyr så...nu kom den till mig i alla fall. Nästa gång jag åker dit skall jag ta med min lilla bok där jag skrivit in alla boktips jag fått i höst, kanske jag gör fler fynd vem vet.
To bee continue.......Madonnan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback