Madonna

35073-26 Efter att en viss "ordbajsare" kritiserat mitt val av bloggnamn som han anser att jag inte är värdig, vill jag göra ett förtydligande:
Madonna kommer från italienskan och betyder "min fru". Jämför med det franska ordet Madame som betyder samma sak. ( Källa: Ordbok för Svenska kyrkan och Bonniers svenska ordlista)

I konstsammanhang syftar ordet madonna till bilden av jungfru Maria och Jesusbarnet.
Om det nu sticker någon i ögat att jag haft denna bild på min profil så får jag ju göra nåt åt det. Håller med om, att någon gloria skall inte sitta på mitt huvud. Jag är inte mer from än någon annan. Därför byter jag ut den mot en annan mer passande bild.
Namnet Madonna passar mig verkligen eftersom jag är fru och mamma och dessutom heter Maria som andra namn, basta

Kommentarer
Postat av: crrly

Du får väl kalla din blogg vad du vill?!

Postat av: Karin

Du har blivit utmanad i min blogg
titta in där Tack..

2006-02-05 @ 13:16:59
URL: http://www.mormors.blogg.se/
Postat av: Nalle

Klart du ska kalla dig för vad du vill!Tittade in hos dig för första gången. Trevligt.
Nalle

2006-02-06 @ 12:51:57
URL: http://nalle.wikblad.webalbum.se
Postat av: Anna

När du gjort din utmaning, Madonna, kan du utmana mig då? det lät så kul! Var in och kollade på mormors blogg, så jag vet vad det handlar om. /Anna

2006-02-12 @ 10:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback