Veckan som gått...

35073-41  Vårtecken är det inte så gott om. Det enda vårtecken vi har haft är ... att det i morse rasat från garagetaket .  Så maken och jag stod kl 6.00 och slet i massorna för att undertecknad ska få ut bilen från garaget om en stund. Påskliljorna har jag dock ändå kunnat njuta av i krukor inomhus.
Annars har veckan varit hektisk, jag far runt som en skållad råtta mellan olika aktiviteter, sammankomster.
Det är jätteroligt men värst är att hålla reda på alla namn. Jag har faktiskt gett upp....måste ha träffat flera hundra nya människor de senaste veckorna. Nog har jag fått en försmak om vad som väntar om jag fortsätter på den här banan.
Några dar i veckan försöker jag åka buss för fastans skull....att avstå från viss bekvämlighet. Klockan 7.00 stiger jag på bussen och så mediterar jag en stund tills jag är framme  7.45.
Sen promenerar jag med stavar resterande bit vilket oftast tar 30 min pga av att det är glashalt eller snöstorm. Igår var det snöstorm,  hemma var det ljummet och 0-gradigt men i Luleå blåste det hårt och snöade ymnigt. Det var bara att plocka upp ylletröjan ur ryggsäcken och dra upp kapuschongen och ge sig av.
Fick lite vibbar av "Barnen från Frostmofjällen" när jag kämpade fram i snålblåsten. Det var bara "Gullspira" som fattades.
Sen är det samma procedur på eftermiddagen innan jag stiger på bussen hem. Sen är man motionerad och klar och det känns jätteskönt.
De  dagar jag tar bilen är jag både stressad och upprörd vid hemkomsten pga av trafiken och alla dårar som tror att dom är utryckningsfordon.
I helgen är jag ledig förutom att vi sjunger kl 16.00 på söndag på Temamässan i Mariakyrkan. Det är internationellt tema med musik bla från Nicaragua och El Salvador och St Eskilsmässan. Det serveras mat efter mässan om man vill slippa laga middag.
Resten av helgen skall jag bara slappa inte vara barn eller hundvakt, möjligen kokar vi palt på lördag, men det blir bara ett nöje. Frid och fröjd M

Kommentarer
Postat av: KA

Idag har det varit skotertävlingar här i Vitå. Mitt i allt bullret från framrusande fordon passerar två trumpetande sångsvanar över våra huvuden. Ett vårtecken så gott som något. Karin.

2006-04-08 @ 23:42:46
Postat av: Karin

Du kan läsa om Inre frid och Släpp taget och hämta kraft I min blogg. Jag älskar boken Lilla boken om Hälsa och Välmående av Sussane Ehdin Forum
Vist har man mycket när man jobbar och skall pendla. ,men viktigast av allt är hälsan...

Postat av: Madonna

Tack för omtanken. Susanna har jag flera böcker av dock inte denna. Jag har också träffat henne personligen när hon föreläste för oss för ett par år sen. Ha det gott under påsken

2006-04-12 @ 06:42:41
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: MammaLena

Hej.
Jag var åxå ute på Frostmofjället den dagen! Och ondgjorde mig över alla idioter på vägen. Om man är lite lugnare så får man mer uträttat - livet kan ju hastigt ta slut om man hetsar i trafiken. Men inte tänker hetsporrarna så.......
//Lena

2006-04-12 @ 09:06:55
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback