Änglabön

35073-40  Änglabön


Jag talar till mina vuxna barns änglar:
Följer ni dem fortfarande?
Bär ni deras önskningar i era händer?
Vet ni något om deras kampfyllda ensamhet?

Och när de förnekar er och livet,
vänder ni er bort och gråter,
men stannar kvar?

De behöver er,
mera än då de var små,
de behöver er förtvivlat,
för ungdomen är den svåraste tiden.
Allting ska göras på egen hand,
man skall rycka sig lös,
tänka igenom allt själv,
vill inte veta av änglar.
Denna dikt har jag stulit från en bloggvän www.mormors.blogg.se  Hon är typ min själsfrände tror jag, gå gärna in på hennes blogg och läs och begrunda.
Den här bönen skall jag läsa regelbundet hädanefter...Guds frid till alla mina gäster Madonna

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack Madonna ,va roligt att DU tyckte om denna bön
och att du hänvisar till min sida..
Hoppas många fler sprider bönen.

Postat av: Nalle

Åh det var en fin dikt!
Mycket tankvärd.
Nalle

2006-04-07 @ 19:09:51
URL: http://www.nallesfoto.blogg.se
Postat av: Anna

Oj, vad klokt och vackert. Jag blir helt rörd. Längtar nästan tills barnen blir stora.

2006-04-10 @ 16:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback