Möte mellan två världar. Larm-Tystnad

Har landat hemma i mitt eget liv efter några dagars reatreat i Munkviken. Mitt eget liv, är mitt liv i familjen, med vardagen och alla krav och måsten. Men också kärlek och tröst. Det är ett givande och tagande.

Under några dagar har jag nu i tystnad bara fått umgås med mig själv, mina tankar och känslor. En erfarenhet som alla borde unna sig i det höghastighetssamhälle vi lever i nu.
Det är då man kan tycka sig se en glimt av Gud under ett ögonblick. Under meditation andas man ut sin oro, sina bekymmer och sin längtan samtidigt andas man in kärlek, ljus...Känn ingen oro, känn ingen fruktan. Den som har Gud kan ingenting sakna.
Det är ett tillfälle att försöka uppfatta Guds tilltal. Gud ropar inte, utan viskar väldigt lågt. Man måste anstränga sig för att höra.

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad intressant det verkar. Var kan man hitta sånt? Har hört talas om det men skulle vilja veta var det finns? Var ligger Munkviken?

2005-11-30 @ 21:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback