Veckan som gått...

eld 

Måndag Bibelsyn - manifeststion - bibelsyn/bruk. Jag går från klarhet till klarhet. Lustigt att vi inte fick denna kunskap långt tidigare. Nådens ordning det var något att bita i.

Tisdag Mässa och äntligen "reflektionspromenad". Veckans höjdpunkt. Tyvärr "Knabben" var ej tillgänglig för folk utan skidor. Det fick bli gårdens utegrillplats. Stålis motsvarade mina förväntningar för en gångs skull. Gjorde upp eld som en hel karl ( jag hade torr ved i ryggan som tur var) Kokade superb kaffe, ja det går nog att få fason på den killen. Vilken fin stämmning det blir vid härden. Gräddade plättar, med hallonsylt, till dom kamrater som vågade sig ut.
Bra samtal och utvärdering med I.
Avverkade årets mammogafi på e.m. För varje gång verkar dom öka i omfång. Pattarna kläms och plattas till så dom liknar freestyles modell större. Nästa år blir dom väl parabolliknande.

Onsdag Filmvisning  ( filmtime min anm.) Stengrunden. Tänkvärd och viktig, kommer nog att läsa boken snarast.
Möte med Högsta hönset dvs kyrkokansliet. Verkade ytterst sympatiska bägge två. Efter en ny presentationsrunda insåg jag att vi alla hade nya tankar och visioner och en hel del större ödmjukhet än första rundan i höstas. Vi utvecklas... det går framåt, vilken trösterik tanke
Trevlig eftermiddag med Rainer lite sång och mycket SKUT.

Torsdag Basgrupp och Broder Fredrik kom med en del kloka reflektioner. Hans våndor är lika mina. Månne han var utsänd idag?
Härlig körövning, musiken är verkligen en gåva.
Pyssel efter lunch fy och blä. Efter tre barns pyssel: hemma, på dagis, på skola, på fritids samt en hel del i tjänsten har jag utvecklat någon typ av allergi mot pyssel. Typ starkt ångestskapande.
Plikttrogen som man är tvingade jag mig själv att måla ett kort med en julbock. Eftersom jag strax därpå fick reda på att vi hade ett födelsdagsbarn i klassen gav jag genast bort det till ovannämda.
Därefter flydde jag till klassrummet och började ivrigt studera Vägen och Bibeln. Fick senare reda på att vissa "stålmän och fröknar" trodde att kortet var en pik till vad dom sade "bocken" Jag svär vid bibeln att mitt sinne var fullständigt rent från sådana fantasier. Det får stå för deras egen fantasi. Basta. Men det kan ju ligga nåt i det....

Fredag Studiecirkel... oj för sista gången. Vad jag kommer att sakna er!
Ni/Vi är det bästa som hänt denna höst. Jag vill träffa er igen.
Lunch bland de rika helt ok men ...inte som i fattighuset / snålköket. Tyvärr fick jag någon slags koma efteråt pga att jag inte hade någon "maggahoo" och backade mat. Men gott var det.
Var lite luddig i hjärnan sen, min trevliga bänkkompis hade dock en bok som jag tjuvkikade i. Där läste jag ett och annat tex:
Lämna dina problem till Gud-
han är ju ändå vaken hela natten
....
Sov gott vi hörs

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där med att uppsäka mammografin tyckte jag att du skrivit så bra om. Själv så ska jag dit den 19 dec kl 13.00. Vad som blir med mina härligheter får man väl se då kanske platta som plättar eller också nåt annat. Kul att kunna göra en kommentar så här. Kram mk

2005-12-11 @ 22:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback