Utpost i stillhet

35073-3   Reatreat på Munkviken fortsättning.....

Tog en långpromenad dag 2. Under natten hade det fallit en decimeter nysnö. Gick en timme ungefär ut på yttersta udden.
Redan efter en kilometer mötte jag en dam som var på väg till postlådorna för att hämta morgontidningen. Hon hade en liten hund i sällskap. Här var jag tvungen att bryta tystnaden. Jag förstod att gå förbi henne med tom blick innesluten i mig själv skulle nog uppfattas ytterst oartigt-oförskämt-sjukt kalla det vad man vill. Alltså hälsade jag artigt, klappade om vovven och språkade lite om snön som fallit under natten, fick lite vägbeskrivning varpå jag fortsatte min tidiga vandring. Det var inget som störde tvärtom. Alla man möter är nog utsända på nått sätt.
En helt underbar tur ensam med havet, vinden, ekorrar som hoppade förbi och den sanslöst vackra naturen.
På hemvägen mötte jag ett par kamrater bl.a en som var lost. Efter en härlig lunch, (varför smakar maten så bra när man är tyst och koncentrerad?) drog jag mig tillbaka till min cell och sov middag en timme. Efter några timmars läsning, uppsökte jag kapellet, och fick sitta ensam i djupmeditation 2x30 min före middagen. Skall skicka mer bilder från denna promenad.To be continune........

Kommentarer
Postat av: Marcuskamilla

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback