Ebb i kassan?

Mitt bästa sopprecept.  Billigt och supergott

VITLÖKSOPPA  4 pers

1 stor vitlök
3-4 msk mjöl    (eller det mjöl man tål)
2 st grönsaksbuljongtärningar
1 l vatten
½ dl grädde
1 dl klippt persilja  ( inga andra kryddor)

Skala vitlöken skär ev i mindre bitar om klyftorna är stora.
Bryn i lite olja. pudra över mjölet och späd med vatten. Tillsätt buljongtärningarna.
Koka 5 min och tillsätt mjölken (eller en skvätt grädde om så behagas)
Verkar soppan tunn kan man reda på med lite majsena.....
Nu  tillsätter man persiljan och genast ser det aptitligare ut.  Klart att serveras.

Denna soppa kan med fördel serveras som förrätt till en festmiddag, eller som fattigmanslunch -då med ett gott bröd till.  Trots att den ser så tråkig ut är den supergod...jag lovar
Bon apetit Håll till godo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror dig! Har ett annat recept på vitlökssoppa som också är supergod och dessutom väldigt vacker. Ska leta!

2005-12-28 @ 03:30:21
Postat av: Annaa M

Ursäkta, det var mammakattens fel, hon råkade knuffa till mig så jag publicerade kommentaren utan namn och sånt.
Vi var också i Bulgarien för 5 år sedan... Sågs vi?

Postat av: T

Jag ska genast testa..är soppoman !

2005-12-28 @ 19:47:58
URL: http://Fruhattunderjorden.blogg.se
Postat av: madonna

Jag har ändrat och ersatt mjölken med grädde som ursprunget var. Den blev inte bra på mjölk och lite fett måste man tåla. Madonna

2007-01-07 @ 20:36:38
URL: http://madonnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback